الگوریتم برت گوگل چیست

الگوریتم برت گوگل چیست و چه کاری انجام میدهد؟

هوش مصنوعی گوگل اکنون به بلوغ رسیده است و حالکه شما در حالخواندن این مقاله هستید در اوج خود به سرمیبرد . اما حاصل بزرگ ترین فناوری های هوش مصنوعی گوگل و تاثیر آن در سرچ را در این مقاله بخوانید.

اصلا هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی که گاهی اوقات هوش ماشینی نامیده می شود به هوشمندی اشین هی در شرایط مختلف گفته می شود که در مقابل هوش طبیعی انسان ها قرار داد . به عبارت دیگر باید گفت هوش مصنوعی به سامانه هایی گفته می شودکه میتوانند واکنش هایی مشابه رفتار های هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده ، شبیه سازی فرایند های تفکری و شیوه های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به انها ، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسیل را داشته باشند.

یکی از عمامل هوش مصنوعی سامانه ای است که با شناخت محیط اطراف خود شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش میدهد .

الگوریتم برت گوگل چیست

الگوریتم برت گوگل چیست

حالا برگردیم به الگورتیم برت گوگل

گفتیم که هوش مصنوعی گوگل به بلوغ خودش رسیده است این حرف یعنی چه؟با توجه به تعریفی که در مورد هوش مصنوعی ارائه کردیم باید متوجه شده باشید که گوگل مثل یک ماشین هوشی دارد که در شرایط مختلف هوشمندی خاصی را دارا است . و معنی دقیق این جمله چیزی است که باید در تعریف الگورتیم برت گوگل آن را متوجه شوید پس با ما همراه باشید.

درست زمانی که فکر میکردیم جستجوی اینترنتی به پایان خود رسیده است و تمام و کمال در حال بزرگ تر شدن است و دیگر بهتر از این نمیتواند بشود ،گوگل دست به طراحی و انتشار بزرگ ترین و باهوش ترین الگوریتم خود در 5-6 سال گذشته زده است . این الگوریتم به نام برت شناخته می شود . که بر پایه هوش مصنوعی می باشد که به ربات های گوگل کمک میکند تا ساختار معنایی کلمات موجود در یک عبارت جستجو شده را به شکل دقیق تری درک کنند

کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers  می باشد. به زبان ساده برت مدلی است که به بقیه الگوریتم های گوگل کمک میکند تا کوچک ترین بخش های زبان محاوره مثل حروف اضافه را به خوبی یک انسان درک کند.

وقتی شما در گوگل تایپ میکنید بیشتر عبارت های پیشنهادی شما از چه زبان هایی استفاده میکنند ؟ درست است ، محاوره ! از آنجایی که موجوداتی که در گوگل سرچمیکنند انسان هستند و بیشتر با زبان محاوره خودشان سرچ میکنند پس موتور جستچو گری زرنگی مثل گوگل به حای تمرکز بر ساختار ماشینی به بعد انسانی و طبیعی زبان توجه میکنند ، نتیجه نهایی ایده ال تر خواهد بود.

به طور مثال وقتی از گوگل میپرسید را های مهاجرت به ایتالیا گوگل به تک تک این کلمات به عنوان کلمات جدا به هم نگاه میکند و بلکه مفهوم هر کدام را در کنار هم و از روی ارتباط با هم تشخیص میدهد . در این مثال اگر حرف اضافه (به) را تبدیل به حرف اضافه (از) کنیم معنی جمله کاملا عوض می شود و گوگل متوجه این معنی می شود و متقابلا نتایجی که نشان میدهد متفاوت تر خواهد بود.

جالب توجه است که بدانید این اختراعات جذاب اتفاق تازه ای نیستند و محققان هوش مصنوعی گوگل در سال 2018 تاثیر آن در درک زبان انسان را در یک مقاله به صورت کلی معرفی کردند.

طبق اطلاعاتی که در این مقاله به دست آمده این الگوریتم به این صورت است که میتواند کاری کند تا ماشین ها زبان محاوره را ا سعت و آسانی بیشتری تحلیل کنند و در نتیجه درصد برداشت اشتباه از زبان اسنان به شدت کاهش می یابد و به این فرایند در عمل NLP یا Natural Language Processing  میگویند که میتوان از آن به عنوان هسته اصلی الگوریتم برت نام برد

درک بهتر زبان انسان با دقت بیشتر در تحلیل کوئری های کاربران ، نتایج دقیق تر به هدف جستجوی کاربر را به ما میدهد . این دقیقا همان کاری است که الگوریتم گوگل برت انجام میدهد.

الگوریتم برت گوگل چیست

الگوریتم برت گوگل چیست

الگوریتم برت گوگل بیشتر بر روی چه نوعت کوئری تاثیر گذار است؟

اگر در خاطرتان باشد آپدیت گوگل در مارس 2019 به خاطر تغییرات خیلی زیادی که در نتایج جستجو داشت سر و صای خیلی زیاد تری به دنبال داشت ، ولی شاید بپرسید که چرا هنوز اطلاعات زیادی از جا به جایی رتبه سایت ها از الگوریتم برت در شبکه های اجتماعی موجود نیست. دلیل این امر آن است که الگوریتم برت بیشتر تمرکز خود را رویکوئری های طولانی قرارداده است و چون کلمات کلیدی طولانی معمولا هدف سئو کار های نیست تغییرات این الگوریتم هنوز برای بسیاری از سایت ها کاملا مشهود نمی باشد.

تاثیر الگوریتم برت در سئو و روش های بهینه سازی برای آن

اولین سوالیکه خیلی ها با انتشار این به روز رسانی از خد میپرسند این می باشد که آیا برت در سئو تاثیر دارد یا خیر؟

در جواب باید گفت که : از انجایی که سئو فرایند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد ، هر تغییری که موتور های جستجو به الگوریتم های خود میدهند ، فرایند بینه سازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از شوخی هایی که درمورد بهینه سازی برت در شکبه های اجتمعی مطرح شده است مربوط به لیست ده تایی زیر می باشد :

10 راه برای بهینه سازی BERT گوگل:

You

Can’t

Optimize

For

A

Deep

Learning

NLP

Algorithm

Write for humans

هیچ کاری نیست که بتوانید ان را بهینه سازی برای برت گوگل در نظر بگیرید.

درک هدف جستجوی کاربر و بهینه سازی برای آن شاه کلید موفقیت در الگوریتم برت گوگل

یکی از کارهایی که الگوریتم برت گوگل خوب انجام میدهد پیش بینی هدف جستجو کاربر با درصد خطای پایین است . این یعنی اگر شما یکی از کلمات عبارتی را اشتباه تایپ کنید ولی بقیه کلمات یک مفهوم داشته باشند ، گوگل به درستی منظور شما را متوجه می شود و در کمال تعجب می بینید در نتایج همان چیزی که به شما نشان میدهد که در ذهن شما بوده !

الگوریتم برت گوگل چیست

الگوریتم برت گوگل چیست

نتیجه :

به جای اهمیت به ماشین ها ، به زبان محاوره کاربران خود توجه بیشتری نشان بدیهد  و فقط چند لحظه به انواع روش های ماشینی در سئو فکر کنید : افزونه یوآست وردپرس ،  تکرار کلمه کلیدی ، سئو کلاه سیاه

پس با تمام این توضیحات لازم است به شما بگوییم که بهتر است در محتوای سایت خود درست به زبان کاربر خود صحبت کنید و با استفاده از این زبان ، بهترین و ارزشمند ترین محتوا را در اختیار او قرار بدهید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *