اموزش استفاده اصولی از کلمات کلیدی

اموزش مهم برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی و استفاده آن

آمورش استفاده از تحقیق به روی کلمات کلیدی +کاربرد و اموزش آن

کلمات کلیدی اولین قدم برای یک سئوی موفق اند. و وقتی سئوی مناسب را فراهم کرده باشید، بازدیدهای طبیعی‌تان شروع می‌شوند. با این که الگوریتم های گوگل هر روز در حال رشد و قویتر شدن است و هوش مصنوعی گوگل در تلاش است تا محتوا را درک کند، اما هنوز هم کلمات کلیدی نقش مهمی را برای نمایش یک سایت به کاربران دارد. هر چه بازدید بیشتر، به دنبال آن مشتری‌های احتمالیتان هم بیشتر، تبدیلاتتان بیشتر و سودتن هم به مراتب بالاتر. در سئو صحبت بر سر کلمات کلیدی بسیار است. اما از کجا بدانیم که هنگام تحقیقات کلمه کلیدی کدام یک از انواع کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟اگر به دنبال این جواب هستید تا امنتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تحقیقات کلمات کلیدی چیست ؟

سنگ بنای یک استراتژی سئوی موفق است. علیرغم همه تحولات در تکنیک‌های بهینه سازی موتورهای جستجو، فرآیند کیورد ریسرچ یا جستجوی کلیدواژه همچنان یکی از مراحل اساسی سئو است و از اقداماتی است که تمامی متخصصین سئو در سطوح مختلف باید برای هر وبسایت انجام دهند. تحقیق کلمات کلیدی یا جستجوی کلیدواژه در واقع پیدا کردن کلماتی است که برای یک وبسایت اهمیت بیشتری دارد. اگر کسی به دنبال کلمات و موضوعاتی که شما برایشان محتوا تولید کرده‌اید نباشد و جستجویی برای محتوای موجود در وبسایت شما انجام نشود، وقتتان را هدر داده‌اید. اینجاست که فرآیند تحقیق کلمات کلیدی اهمیت می‌یابد.

کلمات کلیدی از کجا می آیند؟ آیا میشود آن هارا به طور حدسی پیدا کرد؟

اگر تا اینجا مطالب را به طور کامل درک کرده باشید با خودتان فکر کنید که به چراب به  تحقیقاتی کلمات کلیدی نیاز است؟ بیشتر این عبارنت هارا میتوان حدسی استفاده کنید.پس چرا خودمان را به زحکت بیاندازیم به  کلمات حدسی خودمان راضی میشوبم.

در پاسخ به این سوال :اگر به فکر انقلابی بزرگ در وبسایت خود هسیتد  باید به طور کامل با این کلمات اشنا شوید.شاید بتوانید انها را حدس بزنید و کلمه پر معنا و مفهومی پیدا کنید اما شاید حدس شما با جستوجوی کاربران همخانی نداشته باشد و حدس شما پر جستوجو ترین کلمه ممکن نباشد.پس نتیجه میگیریم حدس زدن کلمات کلیدی کار پر ریسکی است و بهتر است این کارا به صورت اصولی و با قواعد الگوریتم گوگل پیش ببریم.

چگونگی انتخاب کلمه کلیدی

تمام فرایندهای انتخاب کلمات کلیدی، با یک موضوع، ایده، یا کلمه کلیدی اصلی، شروع میشوند. این کلمه کلیدی اصلی میتواند نشأت گرفته از دانش صنعتی، عضویت فعال در یک گروه یا انجمن آنلاین مرتبط، یا محصولات و خدماتی باشد که ارائه میدهید. حتماً هنگام جستجو در هزارتوی سایتها و شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن اشکال متنوع کلمات کلیدی، یک صفحه اکسل (Preadsheet) برای یادداشت این کلمات داشته باشید.

وقتی یک فهرست خوب تهیه کردید، باید مشخص کنید که هر کلمه کلیدی چقدر رایج است و رتبه بندی آن در نتایج صفحات موتور جستجو (SERP) چقدر مشکل است. اینجاست که یک ابزار کلمه کلیدی میتواند پاسخگوی این سوالات باشد.

سپس مشخص کنید که از چه کلمه کلیدی های استراتژیکی می خواهید در محتوای سایتتان استفاده کنید.  اینکه بر اساس آن کلمات کلیدی چه محتوای با کیفیت و استاندارد شده ایی باید تولید کنید،  تا هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارد.

قدرت کلمه کلیدی در درک بهتر بازار هدف نهفته است و اینکه افراد حاضر در این بازار چگونه محتوا، خدمات و محصولات شما را جستجو میکنند.

چرا استفاده از کلمات کلیدی برای بازاریابی الزامی است ؟

تحقیق کلمات کلیدی در بیزینس

شرکت ها و بزینس های بزرگ اهمیت زیادی برای  تحقیقات کلمه های کلیدی قائل هستند .به طوری که ازآن در دستورکارشان استفاده میکنند. اگر شما هم میخواهید متایجی مشابه شزکت های بزرگ بگرید بهتر است هرچه سریع تر برای یادگیری در این حوضه اقدام کنید.

یکی از اقدامات سود اوری که میتوانید برای وب ساییتان انجام دهید تحقسق به روی کلمات کلیدی است اگر فکر میکنید این کار تنها به افزایش بازدید  و ترافیک ساییتان میشود سخت در اشتباهید.

برای استفاده از کلمات کلیدی در کسب و کار  بهتر است از کلمات محصول محور استفاده کنیم این نوع کلمات معمولا توسط افرادی که قصد خرید دارند جستوجو میشوند.تحقیق کردن به روی کلمات کلیدی به شما کمک میکمند تا مخاطبانی زا جذب کنید مه متحوای شما برای ان ها مفید و قابل استفاده باشد. در واقع با این کار شما به نیاز کاربر پاسخ میدهید به طوری که خواسته او متحوا. محصول یا خدمات شما میباشد  شما می باشد بنا برااین با وقت گذاشتن در تحقیقات کلمات کلیدی نه تنها ترافیک وب سایتتان را افزایش میدهید بلکه باعث میشود مشتری های خودرا شناسایی کنید و نیاز انها را برطرف کنید.

برای شروع تحقیقات به روی کلمات کلیدی از این ابزار استفاده کنید:

هالا که از اهمیت و ویژگی های خوب کلمات کلیدی اشنا شده اید بهتر است این کارا را شروع کنید . برای شروع ما چند ابزار تحقیق را به شما معرفی میکنیم که برای شرع این کار بسیار مناسب است.

ابزار های زیادی برای تحقیق به روی کلمات کلیدی وجود دارد. از جمله ابزار هایی که میتوان استفاده کنید میتوان از  Keyword Planner، Goodle Trends، Microsoft  Bing Ads Intelligence نام برد این ابزار ها برای شروع از نقطه صفر میتوان از بهترین ابزار ها باشد. با کمک این ابزارها میتوان از میزان محبوبیت و میزان جستوجو کلمات اعطلاعات کسب کنید همچنین این ابزار هاد  قادر هستند هزینه کمپین های پولی را برای شما به طور دقیق محاسبه کنند.

توجه داشته باشید که بارای تحقیقات کلمات کلیدی ابزار های بسیار زیادی ساخته شده است با تحقیق و برسی این ابزار ها میتوانید بهترین ابزار که مناسب نیاز شما است پیدا کنید و از آن استفاده کنید. اقلب این ابزار ها به صورت رایگان ارضه میشود اما بار ی استفاده  بعضی از ابزار ها مثل Keyword Explorer، KWfinder  و Wordtracker   باید مبلغی پرداخت کنید.

برای برسی بهتر ابزار تحقیق کلمات کلیدی و پیداکردن بهترینه انها  پیشنهاد     میشودپیدا کردن بهترین کلمات کلیدی با چند ابزار ساده را حتما مطالعه کنید

برخی از نکات مهم برای بهتر دیده شدن کلمات کلیدی در وبسایت:

پس از تحقیق و انتخاب بهترین کلمه کیلدی هالا وقت ابن است که بدانید چه کاربردی دارد و از کجا بهتر است از آن استفاده کنید

رقیبان خودرا شناسایی کنید و درباره انها تحقیق کنید

کلمه ای را که انتخاب کرده اید را سرچ کنید ببنید ایا رقیبانتان هم از این کلمه یا مشابه ان ها استفاده می کنند. چگونه یا استفاده از این کلمات مخاطب را جذب می کنند ؟ با شناخت رقیبان خود میتواند مسیری را که پیش رو دارد را مشاده کنید. سعی کنید اشتباه های انها را تکرار نکنید و از ضعف های رقیبتان نهایت استفاده را ببرید

بهترین محتوای ممکن را تولید کنید

انتخاب و نگارش محتوای شما احتمالاً سخت ترین و در عین حال مهم ترین پروسه برای کسب موفقیت در این زمینه خواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که از رقبا به دست آورده اید، حالا دست شما برای نگارش مطلبی جامع و کامل باز تر می باشد. مقایسه های خود را بیشتر کنید. سایت ها و مطالب مشابه را با دقت بیشتری بازبینی کنید تا هر خلاء ممکن در آن ها را در کار خود پوشش دهید. مهم نیست که مطلب شما چه موضوعی دارد و در چه جایگاهی از جمله وبلاگ، صفحه اجتماعی، صفحه تجاری، صفحه محصولات و … منتشر می شود، مهم ترین نکته این است که محتوای متن شما آنقدر عالی و بی نقص باشد که نتوان آن را با دیگر محتوای مشابه از سایت های دیگر مقایسه کرد. این مورد نه تنها برای کاربران بسیار مهم است، بلکه از نظر گوگل نیز امتیاز بالایی در پی دارد.

از کلمه ای که پیدا کرده اید در عنوان های اصلی خود استفاده کنید

کلمه کلیدی شما می بایست در عنوان صفحه استفاده شود. اما یک نکته جالب در این مورد وجود دارد. اگر کلمه کلیدی انتخابی شما بیشتر از یک کلمه (بیشتر از یک بخش) باشد، لزومی به نوشتن بخش ها کنار همدیگر نیست. این یعنی ترتیب حضور پشت هم این کلمات الزامی نیست. اگرچه پیشنهاد می کنیم جهت پیچیده نشدن عنوان و ساده تر بودن آن، چنین کاری نکنید؛ اما اگر مجبور به این کار شدید نگران نباشید.

از کمله انتخابی در بخش هدر استفاده کنید

شما می توانید صفحات وب سایت خود را با یک هدر بزرگ و اصلی در بالا و چندین ساب هدر در ادامه سازمان دهی کنید. با این کار دسترسی کاربران و همچنین موتورهای جستجو به صفحات دسته بندی شده و سازمان یافته شما بسیار راحت تر خواهد شد. این مورد به گوگل کمک می کند تا عنوان دقیق مطالب و عناوین صفحات شما را به نمایش بگذارد. بنابراین فراموش نکنید که حداقل یک بار از کلمه کلیدی خود در هدر و ساب هدر استفاده کنید.

نکته مهم بعدی در این مورد استفاده از جمله بندی و عبارات کوتاه و در عین حال جذاب و خواندنی است. سعی کنید از مبالغه کردن دوری کنید اما تحریک کردن حس کنجکاوی کاربران هیچ اشکالی ندارد. برای مثال سایت معروف PTMoney.com برای یکی از مقاله هایی که در مورد آموزش کسب درآمد می باشد، از عناوین تکراری و کلیشه ای مثل “آموزش کسب درآمد بیشتر برای شما” اجتناب کرده است و با جزئی تر کردن ماجرا این عنوان را به “50 روش برای کسب درآمد بالا” تغییر داده است. همین تغییر کوچک ده ها و صد ها کاربر را مشتاق به کلیک کردن و خواندن محتوای آن می کند.

از لینک های داخلی استفاده کنید

مطالب با کیفیت و مرتبط با متحوای ایجاد شده را در لینکی  قرار دهید  و لینک آن ها را در مطالب قدیمی و جدید قرار دهید. برای این کار بهتر است هر از گاهی مطالب قدیمی را مرور کرده و با قرار دادن این لینک ها آن ها را به روز کنید.

کلمات کلیدی خودرا طولانی انتخاب کنید

یکی از ابهامات  رایج در انتخاب کلمات که ممکن است برایتان به وجود بیاید استفاده از کلمات طولانی است.از کلمات کوتاه استفاده کنیم یا طولانی؟

قابل توجه است که کلماتی که طولانی تر است نرخ تبدیل بیشتری دارند به طور مثال اگر کسی به قصد خرید گوشی موبایل باشد با توجه بودجه ای که دارد سرچ میکند مثلا کسی که  «خرید گوشی سامسونگ مدل s21fe رنگ ابی » قطعا به دنبال بهترین سایت برای خرید گوشی است اما کسی که مثلا «گوشی موبایل» را سرچ میکند صرفا جهت وب گردی و سرگرمی است

سخن پایانی

هالا که از اهمیت کلمات کلیدی اگاه شدید و نحوه استفاده درست از کلمات کلیدی را یاد گرفته اید قابل ذکر است که انتخلب درست کلمه کلیدی یکی از نکات حیاتی در کیب . کار شما میباشد به طوری که ارتباط مستقیمی با برند سازی برنامه های گسترش کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ برند شخصی شما دارد.همچنین اگر برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی و یا انالیز وب سایتتان نیاز به راهنمایی دارید میتوانید از قسمت ارتباط با ما در تماس باشید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *