رنک-برین

توضیح کامل الگوریتم رنک برین | الگوریتم رنک برین چیست ؟

رنک برین چیست؟

در گذشته برای اینکه یک صفحه خاص، با کلمه کلیدی مورد نظر در گوگل جایگاه کسب کند، از تکرار کلمه کلیدی در متن استفاده می شد. با این کار سعی می کردیم تا گوگل را ترغیب کنیم و بگوییم که بهترین نتیجه ممکن ما هستیم. این روش امروز به بماران کلمه کلیدی  keyword stuffing معروف است و دیگر کارایی گذشته را ندارد. اما امروزه گوگل با استفاده از الگوریتم رنک برین امکان تشخیص کامل متن های درون یک صفحع را دارد یعنی میتواند درک کند یک صفحه در مورد چه چیزی نوشته شده است .

الگوریتم-رنک-برین-چیست

الگوریتم-رنک-برین-چیست

الگوریتم رنک برین گوگل چگونه عمل می‌کند؟

الگوریتم رنک برین از یک سری دیتابیس‌های حاصل از عبارت‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، موقعیت مکانی کاربران هنگام جستجو و سایر چیزهایی که به نام entities معروف‌اند، به عنوان اطلاعات ورودی برای فرایند یادگیری ماشین خود استفاده می‌کند. سپس عبارت‌های سرچ شده، با استفاده از یک فرمول ریاضی به وکتورهای کلمات شکسته می‌شوند و به این ترتیب به هر کلمه یک آدرس داده می‌شود.

الگوریتم-نک-برین

الگوریتم-نک-برین

وقتی گوگل یک عبارت ناشناخته را پردازش می‌کند از این نقشه ریاضیاتی برای کشف رابطه بین کلمات عبارت و کلمات موجود در صفحات وب استفاده کرده و بهترین و مناسب‌ترین نتیجه را به کاربر نمایش می‌دهد.

در طول زمان، بر اساس واکنش کاربر نسبت به صفحاتی که در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند، یادگیری ماشین شروع به کشف هدف کاربر از جستجوی هر عبارت کرده و بر اساس هدف کاربر صفحات نتایج بهتری را ارائه خواهد داد. توجه داشته باشید،

از آنجا که هنوز میزان و تفاوتهای ظریف تأثیر RankBrain در نحوه کار الگوریتم جستجوی اصلی Google کاملاً مشخص نشده است ، یکی از بهترین راههای یادگیری بیشتر در مورد نحوه کارکرد RankBrain می تواند ناشی از مشاهده پاسخ Google به انواع مختلف شما باشد. س quالات با پاسخهای رضایت بخش چند وقت یکبار آنها هدف شما را به درستی تفسیر می کنند؟

جمع بندی

الگوریتم رنک‌برین، در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی بررسی رفتار کاربران و نمایش نتایج جستجو براساس معیارهایی مانند نرخ بازگشت سایت‌ها، زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک CTR و … معطوف کرده است. برای کسب بهترین نتایج کافی است طبق هر تخصصی که دارید برای کاربرانتان به زبان ساده و قابل‌فهم محتوای ارزشمند تولید کنید و رفتار آن‌ها را هنگام ورود به سایت و یا حضور در صفحه آنالیز و بهینه کنید.

در نظر داشته باشید که الگوریتم رنک‌برین (Rank Brain) باوجود گذشت نزدیک به سه سال از معرفی، هنوز هم در مراحل آزمون‌وخطا بوده و همچنان در مسیر بهبودِ کارایی گام برمی‌دارد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *