گوگل ادز یا سئو؟ کدام یک بهتر است؟

گوگل ادز یا سئو؟ کدام یک بهتر است؟

گوگل ادز یا سئو؟ کدام یک بهتر است؟ اینها سوالاتی است که همیشه در حوزه دیجیتال مارکتینگ مطرح است. اینکه چه کانالی برای کسب ترافیک بیشتر و افزایش مشتری مناسب تراست سوالاتی است که ما در این مقاله به آن پاسخ می دهیم.

اگر شما هم در ابتدای کار حوزه دیجیتال هستید،حتما می دانید که سئو و گوگل ادز از اجزای جدایی ناپذیر بازاریابی دیجیتال و موتورهای جستجو است.هر دو مزایا و معایبی را دارا هستند که شما با توجه به استراتژی های بازاریابی خود می توانید از آنها استفاده کنید.

زمانی که شما برای اولین بار برای اجرای کمپین های بازاریابی خود نمیتوانید بین سئو یا گوگل ادز تصمیم بگیرید، ممکن است بسیار سردرگم شوید.در این مقاله سعی داریم با معرفی هر یک و ذکر مزایا و معایب هرکدام راه را برای شما هموار کنیم، تا بتوانید بهترین استراتژی را پیاده کنید.

سئو (SEO) چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است. به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو.سئو در واقع بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو است.سئو به شما کمک میکند تا با استفاده از روشهایی محتوا و سایت خود را بهینه کرده و رتبه بهترین در گوگل کسب کنید.

برای درک بهتر، زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می کند، موتورهای جستجو مثل گوگل عبارت مور نظر را با محتوای صفحات شما مطابقت میدهند. برای آمدن سایت در صفحه اول گوگل و نتایج ابتدایی آن که امکان کلیک کاربر بیشتر است، از تکنیک های سئو استفاده می شود.

صفحات بهینه شده باعث ترافیک برای سایت شما میشوند و نرخ تبدیل و درنتیجه فروش شما را افزایش می دهند.سئو وب سایت شما را با الگوریتم های موتورهای جستجو هماهنگ میکند. افرادی که در ابتدای راه هستند، سئو را یک جانشین رایگان برای تبلیغات در نظر می گیرند.سئو چون به شیوه ای دقیق و برپایه الگوریتم های گوگل انجام میشود بسار زمانبر و دشوار است.

اگر بخواهیم سایت خود را برای همیشه در رتبه های بالا نگه داریم کاری سخت و گران قیمت است. پس نباید با کمپین های تبلیغاتی زود بازده اشتباه گرفته شود.

همچنین بخوانید: بهترین ابزارهای خزنده وب برای سئو در سال ۲۰۲۱‍‍!

گوگل ادز چیست؟

Google Ads یک بستر تبلیغاتی است.حتما شما هم هنگام جستجو یک عبارت با سایت هایی برخورد کرده اید که جز نتایج اولیه گوگل بوده ودر کنار آنها نشانه Ad درج شده است. گوگل ادز بستر تبلیغاتی خود گوگل است که به ازای کلیک کار میکند.

گوگل این امکان را فراهم کرده تا زمانی که از این سرویس استفاده می کنید، سایت شما جز اولین نتایج باشد. این سرویس برای تبلیغ کسب و کار شماست. البته باید بدانید که رایگان نیست و به ازای هر کلیک از شارژحساب شما کم میشود.

Google Ads قبلا با عنوان Google Ad Words شناخته میشد.این بستر امکانات متنوعی دارد که تبلیغ دهندگان باید بر اساس نیاز خود و هدف کمپین یکی از این روش ها که متناسب با هدف آنان است را انتخاب کنند.

شما با استفاده از Google Ads میتوانید تبلیغات خودرا علاوه بر رتبه های اول گوگل در مجموعه های دیگری مثل یوتیوب یا جیمیل و سایر وبسایت ها قرار دهید. اگر در ابتدای راه کمپین های شما با شکست مواجه شد نگران نباشد.این یک امر طبیعی است، با اطلاعاتی که از رفتار کاربران و نرخ فروش خود به دست می آورید میتوانید کمپین هایی مطابق با استراتژی های خود پیاده کنید.

بررسی اجمالی مزایا و معایب سئو و گوگل ادز

گوگل ادز یا سئو؟ کدام یک بهتر است؟

گوگل ادز یا سئو؟ کدام یک بهتر است؟

حالا که با هریک از این بسترها و روشها آشنا شدید، به بررسی اجمالی مزایا و معایب هرکدام می پردازیم:

  1. اگر در ابتدای کار هستید استفاده از سئو برای شما به نوعی رایگان محسوب میشود.در صورتی که برای استفاده از گوگل ادز باید هزینه پرداخت کنید.
  2. بهینه سازی سایت از طریق سئو زمانبر بوده و برای رتبه یک شدن به صرف وقت و دانش بسیاری نیاز دارید.این درحالی است که با ایجاد کمپین در گوگل ادز به راحتی در رتبه اول گوگل قرار می گیرید.
  3. برای سئو و هدف قرار دادن کاربران تحریمی در برابر شما قرار ندارد.به راحتی میتوانید سایت خود را بهینه کنید.به این دلیل که ایران تحریم است، نمی توانید به صورت مستقیم از خدمات گوگل ادز استفاده کنید.برای این مشکل شرکتهای واسطی وجو دارند که میتوانید از آنها کمک بگیرید.
  4. بهینه سازی سایت با سئو ترافیک ارگانیک و همیشگی برای شما خواهد داشت.درصورتی که وقتی کمپین شما در گوگل ادز تمام شود ترافیک هم قطع میشود.
  5. با گوگل ادز نرخ بازگشت سرمایه قابل محاسبه است.به دلیل اینکه سئو به عوامل متعددی وابسته است این نرخ خیلی سخت قابل محاسبه خواهد بود.
  6. نتایج سئو فقط برای نتایج جستجو گوگل قابل رویت است. در صورتی که با گوگل ادز می توانید در وب سایت های دیگر نیز تبلیغ کنید.
  7. با استفاده از گوگل ادز می‌توانید بسیاری از کلمات کلیدی را هم‌زمان هدف قرار دهید در حالی که با سئو باید روی چند کلمه کلیدی محدود تمرکز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مقایسه سئو و گوگل ادز

برای انتخاب بین یکی از این دو ببینید کدام یک برای اهداف بازاریابی شما مناسب تر است. اگر صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید زود به نتیجه برسید یا سایت خرید و فروش دارید، گوگل ادز بهترین انتخاب برای شماست.اما اگر به دنبال ترافیک همیشگی و جذب کاربر در طول زمان هستید، سئو انتخاب بهتریست.

این نکته حائز اهمیت است که سئو امری اجتناب ناپذیر برای بهینه سازی سایت شماست.گوگل ادز بستری موقتی فقط برای اجرای کمپین های موقت بازاریابی شماست نه بیشتر.اگر به دنبال برندسازی و استفاده از نام تجاری خود هستید، سئو با ایجاد جریان ثابت بهترین گزینه است.با صرف کمی زمان و کسب دانش اولیه افراد بیشتری با برند شما آشنا می شوند، که این بزرگترین سرمایه است.

Share

One Ping

  1. Pingback: جستوجوی ارگانیک چیست + کاربرد و برسی آن سئو اینجاست | seoinjast

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *