گوگل ترندز چیست

گوگل ترندز چیست و نحوه کار کردن با آن چگونه است؟

گوگل ترندز در واقع یک ابزار همه کاره و در دسترس برای سئو کاران و بهینه سازی سایت می باشد اگر فقط میتوانید از یک ابزار سئو برای توسعه دادن بازاریابی خودتان استفاده کنید مطمئن باشید که گوگل ترندز اگر بهترین انتخاب برای شما نباشد بی شک یکی از بهترین ها برای شما خواهد بود

در این مقاله قصد داریم به طور کامل این ابزار را برایتان بشناسانیم و کار با آن را یاد بگیرید

گوگل ترندز چیست

گوگل ترندز چیست

گوگل ترندز چیست

یک سایت فروشگاهی اینترنتی چه میخواهد جز این که در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد و فروش سایتش بار ها و بار ها بیشتر بشود؟هدف نهایی سایت ها افزایش فروش و دستاورد هایی از این قبیل می باشد ولی باور کنید که همه چیز با افزایش ترافیک آن سایت شروع خواهد شد

برای شروع سئو و محتوای یک سایت اولین کاری که باید بکنید این است که بر روی کلمات کلیدی آن سایت تحقیق کنید . پیدا کردن کلماتی که توسط کاربران خیلی زیاد جستجو می شوند . تحقیق کلمات کلیدی هم ابزار های خودش را دارد که یکی از انها گوگل ترندز می باشد

به کمک این ابزار شما میتوانید آمار مربوط به یک کلمه کلیدی را بررسی میکنید و همچنین این که میتوانید آن کلمات را با یک دیگر مقایسه کنید

درست می باشد که این ابزار آمار خیلی دقیقی مثل کیورد پلنر را به شما نخواهد داد ولی ر عوض شما میتوانید چند عبارت را با هم مقایسه کنید ، به عنوان مثال بفهیمد که از بین دو عبارت کدام بیشتر جستجو می شود و یک عبارت بیشتر در کدام یک از شهر های ایران و یا جهان جستجو می شود؟ کلمات پرسرچ مرتبط با این کلمه به ترتیب کدام می باشد

فرض میکنیم که میخواهید کسب و کاری را در زمینه فروش لباس راه بیندازید و یا این که پروژه ای را به شما سپرده اند که در این زمینه فعالیت میکند و از سرمایه زیادی برخوردار نیستید که بتوانید انواع لباس را بیاورید و یا جامعته هدف خیلی بزرگی داشته باشید . در ضمن این که نیمتاونید بی گدار به آب بزنید و به شانس خود متکی باشید و لباسی را بیاورید که شاید مخاطب شما به ان نیاز چندانی نداشته باشد ، شما مجبور هستید که یک نوع پر فروش لباس را انتخاب کنید و ان را خریداری کنید و سپس به مشتری خود بفروشید اما کدام لباس است که این ویژگی هارا در خودش جای داده است؟

شما با استفادهن از این ابزار میتوانید متوجه بشوید که دقیقا چطور این کار را بکنید که در ادامه قصد داریم کار با این ابزار کارامد را به شما آموزش دهیم

آموزش کار با گوگل ترندز :

آن زمان که در حال جستجو در گوگل ترندز هستید میتوانید متوجه شوید که چهار متغیر یا پارامتر را برای جستجوی خودتان تنظیم کنید

Wprdwide – past 5 years – all categories – web search

انتخاب محل جستجو : شما در این قسمت این قابلیت را دارید که کشور مورد نظرتان را مشخص کنید تا فقط جستجو های ان منطقه به شما نمایش داده بشود که ایران هم جز این کشور ها می باشد

بازه زمانی : در این قسمت شما میتوانید یک بازه زمانی را برای جستجوی هایتان مشخص کنید

دسته بندی موضوعی : دستبه بندی جستجویتان را باید مشخمص کنید به عنوان مثل : هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه و..

نوع جستجو : در این قسمت شما میتوانید مشخص کنید که جستجوی شما چه نوعی می باشد از نوع عکس ، تصویر خبر و یا؟

با استفاده از علمت اضافه بین هر کدام از واژه ها به گوگل میگویید کهن دوست دارید جستجویتان شامل خودکار و یا مداد و یا کاغذ باشد

تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل ترندز :

از آنجایی که گوگل ترندز تعتداد جستجوی واقعی را در اختیار کاربران قرار نمیدهد و تنها به میزان محبوبیت ها از بین 0 تا 100 تمره میدهد شما میتوانید نتیجه ای بگیرید که برایتان عالی باشد به این صورت که به همراه آن از دیگر ابزار گوگل یعنی leyword planner استفاده کنید

گوگل ترندز به شما نشان خواهد داد که محبوبیت یک کلمه کلیدی در یک دوره زمانی چقدر می باشد و همچنین این که به شما اجازه میدهد سطح تمایل و علاقه افراد به عبارت های هدف وابسته را مقایسه کنید .

مقایسه دوکلمه کلیدی در آمار جستجو :

فرش میکنیم که مشا صاحب یک شرکت طراحی سایت می باشد و میخواهید دریابید که در چه بازی تمایل به طراحی سایت بیشتر خواهد شد؟ کاربران چه کلماتی را جستجون میکنند ؟ یا چه کلمه کلیدی میتواند کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه کند؟ در مثال زیر ما دو کلمه کلیدی طراحی سایت و طراحی وب سایت را با یک دیگر مقایسه کریم :

گوگل ترندز چیست

گوگل ترندز چیست

ما این پارامتر های مورد نظر را برای کشورمان ایران تنظیم کردیم و با استفاده از این پارامتر ها میتوان متوجه شد که ایرانی ها در اواخر هر سال بیشتر از دیگر مواقع سال این عبارت را جستجو میکنند همچنین این که این گزینه نشان میدهد که کاربران ایرانی ، کلمه کلیدی طراحی سایت را بیشتر از طراحی وب سایت جستجو میکنند

از شروع این مقاله تا به اینجا ابزار گوگل ترند کلی داده مفید به ما داده است و مزایای اولیه را این اطلاعات را گفتیم و حالا وقت این است که از انها استفاده کنیم ، در ادامه این که به چند مورد از موارد استفاده از داده های گوگل ترندز اشاره میکنیم :

خبرسازی :

فرمول News Jacking بسیار ساده و آسان است:

یک موضوع داغ انتخاب کنید.

در مورد آن مطلب بنویسید و در وبلاگ یا وبسایت خود منتشر کنید.

آن را توییت کنید.

ساده نباشید (به عنوان مثال بهتر است روی تراژدی‌ها سرمایه‌گذاری نکنید).

2- تولید محتوا اگر بخواهید که محتواهایتان را توسعه بدهید موضوع های مرتبطی را که گوگل ترندز به شما نشان میدهد یک منبع عالی برای انتخاب موضوع می باشد چرا که افراد واقعا به آن علاقه دارد

3- لینک بیلدینگ : لینک ها هنوز هم اصلی ترین روش برای به دست آوردن رتبه بندی در موتور های جستجوگر می باشند . ارتباط آن به گوگل تنندز آن است که شما در گوگل ترندز کلمات کلیدی و موضوعات محبوب روز را پیدا میکنید و بر اساس آن محتوا را تولید میکنید . حالا شما محتواهایی را دارید که افراد زیادی به دنبال آن می باشند و ترافیک زیادی را برای شما ایجاد میکنند

گوگل ترندز چیست

گوگل ترندز چیست

4- محتوای ویدویی : زمانی که در این ابزار جستجو را بر اساس پارامتر های یوتیوب تنظیم کنید نتایجی را میبینید که متفاوت خواهند بود چرا که کلماتی را وارد کردید که در ویدوئو های یوتیوب جستجو خواهند شد . حال میتوانید با این موضوع ها فایل های ویدویی را دریابید که چقدر طرفدار دارند  :

  • وارد سایت گوگل ترند شوید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • پارامتر Web search را به YouTube تغییر دهید.
  • حالا نتایج به دست آمده را مرور کنید.

 

5- زیر نظر گرفتن رشد برند :

این گزینه برای برندهایی مفید می باشد که نام برندشان خیلی زیاد جستجو می شود

نتیجه گیری :

گوگل ترندز بهترین ابزار موجود برای توسعته ایده های تولید محتوا می باشد و میتواند در جذب ترافیک و تعداد لینک بیشتر مفید باشد و اگر تا به حال از این ابزار برای بهبود سئوی سایت خود استفاده نکردید باید دست به کار بشوید . این ابزار میتواند دید وسیعی از وضعیت دیجیتال مارکتینگ روز را در اختیار شما قرار بدهد و همانطور که پیشتر گفتیم شما میتوانید با بررسی موضوعت های جنجالی و مشاهده نتایج جستجویشان بهترین زمان را برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید.

 

 

 

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *