بعضی از وقات پیش می آید که عددو رقم زیادی در دستتان است ولی جواب بعضی از سوالاتتان را در نمیابید مثلا ترافیک سایت و نرخ پرش که در ابزار هایی مثل آنالیتیکس قابل مشاهده هستند. اما با وجود همه این عدد ها و نمودار ها ، سوالی که برایتان پیش آمده شاید برایتان حل نشده باقی مانه باشد

ما میتوانیم با آمار های آنالیتیکس متوجه بشیوم که کاربران از سایتمان خارج شده اند ولی دقیقا نمیتوانیم متوجه بشویم که دلیل ان چه چیزی میتواند باشد؟کسانی که وارد سایت شما میشوند دقیقا کجای صفحه به مشکل برمیخورند که تصمیم میگیرند سایت را ببندندو دیگر گذرشان به سایت ما نیفتد؟

با عدد های گوگل آنالیتیکس متوجه می شویم که نرخ تبدیل پایین است ، اما چرا افراد تبدیل به مشتری نمی شوند؟چرا کاربران یک الگوی رفتاری خاصی را تکرار میکنند؟همه این سوال ها را میتوانید جوابشان را در هاتجر پیدا کنید.

هاتجر چیست؟

هاتجر چیست؟

هاتجر ابزاری است که رفتار کاربر را آنالیز میکند و نتیجه اش را در قالب نقشه حرارتی ، فیلم ضبط شده ( از لحاظ ورود شما به سایت تا لحظه خروج)و… به شما گزارش می دهد

این ابزار را میتوانید به عنوان مکمل گوگل آنالیتیکس در نظر داشته باشید . هاتجر رفتار کاربران را بررسی میکند و با افزونه های نظر خواهی مختلفی که روی وب سایت نصب می شود به شما نشان میدهد که یک کاربر در سایت قدم به قدم چه مسیری را طی میکند.

چرا هاتر ابزار به درد بخوری می باشد ؟

اگر سایتی دارید که به دنبال بهبود آن هستید، مطمئنیم ویژگی‌های زیر شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد:

ابزاری که به واضح‌ترین و بصری‌ترین حالت ممکن به شما بگوید که در و‌ب‌سایت‌تان چه خبر است.

بتواند کمی عمیق شود و به شما نشان بدهد که لحظه‌ای که کاربر سایت را ترک کرده است، دلیلش چه بوده!

تمام این کارها را خودش به سرعت انجام دهد و قرار نباشد شما چیزی را یاد بگیرید.

کار کردن با آن آسان باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشد.

حالا خبر خوب آن است که هاتجر تمام این ویژگی‌‌‌هایی که گفتیم را دارد.

هاتر با گوگل آنالیتیکس چه فرقی میکند؟

این درست است کهکلی از هاتجر تعریف کردیم اما در کنارش خیلی اشتباه است که بیخیال گوگل آنالیتیکس بشویم. هاتجر به هیچ عنوان نمیتواند جای ابزار های آنالیتیکس قبل از خودش را بگیرد . بلکه ایده آل ترین حالت ، استفاده از هر دو این ها در کنار یک دیگر می باشد

ابزار هایی مثل گوگل آنالیتیکس به شما اطلاعاتی درباره صفحان وب سایت خواهد داد . مثلا میتوانید متوجه بشوید که کدام صفحات بیشترین ترخ پرش یا کم ترینش را دارد اما هاتجر به شما کمک میکند که این بار از دید یک کاربر به وب سایت خودتان نگاه کنید و متوحه بشوید که کاربران وب سایت یا موبایل شما چطور با وب سایتتان تعامل دارند؟ با استفاده از هاتجر نیاز کاربر را سریع تر می شناسید. همانطور که در اول هم اشاره کردم هر چه برای کاربر خوشایند باشد برای کسب و کار شما هم خوشایند است .

هاتجر چیست؟

هاتجر چیست؟

هاتجر دقیقاً چه امکاناتی را در اختیار ما می‌گذارد؟

الان که می‌دانیم هاتجر چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد، بهتر است کمی عمیق‌تر شویم و یاد بگیریم که هاتجر این اطلاعات مفید را چگونه در اختیار ما قرار می‌دهد که این ‌همه به مزاج آنالیز پسند ما خوش می‌آید.

همانطور که گفتیم، هاتجر یا هاتجار یک سرویس آنالیز رفتار کاربر در وب‌سایت است. این ابزار نحوۀ تعامل کاربر با سایت شما را ضبط می‌کند، نمودار گرمایی تهیه می‌کند، فرم نظر سنجی ایجاد می‌کند، فرمی که کاربران در سایت شما پر می‌کنند را آنالیز می‌کند و قیف تبدیل‌تان را محاسبه می‌کند. (در ادامه یکی یکی تمام امکانات هاتجر را باهم بررسی می‌کنیم)

به وسیلۀ ویدئوهای ضبط شده و نمودارهای گرمایی یاد میگیرید که کاربر چطور با سایت شما تعامل دارد و در نتیجه باگ‌‌هایی را پیدا میکنید که با گوگل آنالیتیکس عمراً پیدا نمی‌کردید.

برای مثال، ما با استفاده از هاتجر فهمیدیم که 64% کاربران‌مان به فوتر سایت (یعنی پایین‌ترین نقطه در سایت) نمی‌روند؛ پس آیکون‌‌های شبکه ‌اجتماعی را به هِدِر سایت منتقل کردیم و در نهایت میزان تعامل‌هایمان در شبکه‌‌های اجتماعی افزایش پیدا کرد.

جمع بندی :

از قدیم و ندیم گفته اند که همیشه حق با مشتری است

دلیل این جمله آن است که با همین یک حمله می شود دل مشتری را به دست آورد. در دنیایی که ما زندگی میکنیم برای ایجاد کردن یک رابطه خیلی عمیق و طولانی با مشتری بیش از پیش با او راه می آییم

در این مقاله سعی کردیم به شما توضیح دیهم که ابزار هاتجر شمارا از دل مشتری با خبر میکند . همچنین دریافتیم که چرا باید از آن استفاده کنیم ، کاربر و امکاناتش چه چیز هایی می باشد و اصلا به چه کارمان می آید؟

ایا تا به حال از هاتجر استفاده کرده اید؟

خوشحال می شویم نظراتتان را در زیر همین پست برایمان بنویسید.

 

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *