لوکال-سئو-چیست

لوکال سئو یا همان سئو محلی چیست ؟؟ + تکنیک های آن

لوکال سئو Local Seo چیست؟

سئو محلی به شما کمک میکند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان محلی قرار دهید. یعنی برای مثال اگر کسب و کار شما در محدوده بلوار سجاد مشهد است کسانی که در آن محدوده زندگی میکنند بتوانند با یک سرچ ساده شما را در گوگل پیدا و به اطلاعات تماس شما دست پیدا کنند مثل عکس زیر که با جستجو کسلمه فست فود فست فود های نزدیک به بلوار سجاد را آورده است

لوکال-سئو

لوکال-سئو

بگذارید با یک مثال دیگر لوکال سئو را برای شما توضیح دهم اگر عبارت “آژانس دیجیتال مارکتینگ” را د رگوگل سرچ کنید کل آژانس های دیجیتال مارکتینگ را در ایران برای شما به نمایش در می آورد اما اگر همین عبارت را به صورت ” آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد ” سرچ کنید آژانس های دیجیتال مارکتبنگ فقط در مشهد را به شما در نتایج جستجو نمایش می دهد .

در این حالت گوگل متوجه میشود که هدف جستجوی کاربر پیدا کردن سایت هایی است که در مشهد فعالیت میکنند و گوگل هم با در اختیار دادن نتایج مربوط به مشهد، سعی میکند تجربه خوبی از جستجو برای کاربران فراهم کند.

تکنیک های لوکال سئو

برای افزایش رتبه کلمات کلیدی وب سایت در نتایج جستجو محلی (لوکال) گوگل و سایر موتورهای جستجو فاکتور هایی را در نظر گرفته اند که ما آن ها را به مرحله به مرحله با جزئیات معرفی می کنیم.

۱- ثبت سایت در گوگل مپ: ثبت وب سایت در نقشه گوگل آغاز راه است. ابتدا باید اطلاعات کسب و کار اینترنتی خود که شامل موارد زیر می شوند:

  • نام محل
  • لوکیشن دقیق بر روی نقشه
  • شماره تماس
  • آدرس وب سایت
  • آدرس محل
  • ساعت کاری
  • تصویر
  • زمینه فعالیت

در فهرست مکان های گوگل ثبت کنید. اطلاعات وارد شده توسط راهنمایان گوگل بررسی خواهند شد و در صورت تایید مکان شما در نتایج جستجو گوگل به نمایش خواهد آمد.

۲- گوگل بیزینس: ابزار کسب و کار گوگل برای مدیریت بیزینس در گوگل پدید آماده است اما متاسفانه برای مکان های ثبت شده در نقشه ایران، کوبا، سوریه و کره شمالی کار نمی کند

۳- کلمه کلیدی در عنوان صفحه: وجود کلمه کلیدی بعلاوه محل جغرافیایی هدف مهم ترین فاکتور در لوکال سئو است.

۴- نشانه گذاری: اگر عنوان حاوی کلمه کلیدی است شانس بهتری برای کسب رتبه در نتایج جستجو محلی دارید.

نشانه گذاری توسط اسکیما, میکرو دیتا یا جیسون انجام می شود. هر صفحه مارک آپ مخصوص به خود را دارد نظیر: مقاله، فیلم، موزیک یا …

۵- بازخورد (Review): یکی از امکانات گوگل مپ برای مکان های ثبت شده فیلد نظرات و پرسش و پاسخ است. مکان هایی که امتیاز بیشتر و بالاتری نسبت به رقبا دارند از رتبه بهتری در نتایج جستجو برخوردار خواهند بود.

۶- انکر تکست: ساخت بک لینک با انکر تکست کلمه کلیدی جغرافیایی بسیار در افزایش رتبه موثر است.

۷- مشخصات تماس: توصیه می شود تا آدرس و مشخصات کسب و کار آنلاین وب سایت را در صفحه تماس با ما وب سایت درج کنید تا گوگل متوجه ارتباط میان محل ثبت شده و وب سایت مرتبط شود.

۸- ثبت در دایرکتوری: ثبت آدرس وب سایت و مشخصات کسب و کار در دایرکتوری های اینترنتی کمی به بهبود نتایج کمک می کند.

۹- سایت موبایل فرندلی: طبق تحقیقات انجام شده بیش از ۷۰% جستجو های محلی توسط موبایل و تبلت انجام می شود بنابراین ظاهر صفحات باید طوری طراحی شود که در موبایل و تبلت به خوبی نمایش داده شود.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *