organic search چیست برسی مزایا و معایب آن

جستوجوی ارگانیک چیست + کاربرد و برسی آن

جست وجوی ارگانیک چیست وچگونه به چگونه به بهینه سازی وب سایت کمک میکند؟

گوگل برای اولویت بندی سایت ها الگوریتم خاصی دارد
در جست جوی ارگانیک سایت شما بر اساس بازدید مخاطبان نمایش داده میشود.اگر بتوانید بدون پرداخت هزینه رتبه سایت خودرا را افزایش دهید الگوریتم گوگل متوجه میشود که وب سایت شما یک وب سایت معتبر است و شمارا به رتبه یک نزدیک تر میکند.در واقع هرچی از کلمه های کلیدی تر و مفید تری استفاده کنید شانس شما برای به دست اوردن رتبه یک بیشتر خواهد بود اگر این کارا بدون هیج هزینه ای انجام دادید در واقع شما از جست و جوی ارگانیک استفاده کرده اید

ارگانیک سرچ چیست ؟

رگانیک سرچ زیرمجموعه‌ای از بازاریابی موتورهای جستجو محسوب می‌شود و هدف از آن، کسب نتایج مناسب بدون پرداخت هزینه است. جستجوی ارگانلیک برخلاف تبلیغاتی که باید خریداری شوند، از نظر لگاریتمی رتبه‌بندی می‌شود. به طور کلی باید بدانید که اصطلاح ارگانیک سرچ برای Google Analytics خلق شده بود تا بتواند کانال ترافیک غیر هزینه‌ای ساخته شده توسط جستجوکنندکانی که در لیست‌های ارگانیک گوگل حضور دارند را ارائه دهد.

ارگانیک سرچ بهتر است یا « Paid Search» تبلیغات پولی ؟

ارگانیک سرچ بهتر است یا « Paid Search» تبلیغات پولی ؟
ارگانیک سرچ با بازدهی خوب و بالایی مه دارد میتواند بازگشت سرمایه چشم گیری برای شما داشته باشد طبق گزارشات از سایت های معتبر ارگانیک سرچ ارزش بسیار بالا تری نسبت به پلتفرم های تبلیغاتی مانند Google Ads که یکی از قدرتمند ترین ابزار تبلیغات به شمار میرود دارد
احتما در بازی هلی ویدئویی با تبلیغات روبه رو شده اید اکثرا ما به این تبلیغات توجه خاصی نمیکنیم نهایتن برای دریافت امتیاز بیشتر ان هارا تا انتها تماشا میکنیم و بدون توجه به متحوای تبلیغات به بازی کرن ادامه میدهیم.
اما اگر به دنبال خرید محصولی باشید آن را سرچ میکنید وبا انتخاب بهترین وب سایت محصول, موردعلاقه خودرا را با سلیقه خودتان انتخاب میکنید و از ان سایت خرید میکنید
با توجه به توضیحات داده شده قدرت سئو را در کسب وکار , بهینه سازی و بازگشت سرمایه درک کنید.البته نیاید تبلیغاتی را که برایمان هزینه دارد هم نادیده بگریم, اگر از انها به موقع و به اندازه استفاده کنیم به طوری که باعث اذیت و ازار مخاطبان نشوند و تاثیر منفی روی ان ها نگزارد میتوانند مخاطب زیادی را به سمت وب سایت شما جذب کنند.
چگونه رتبه بندی موتور های جست وجو ارگانیک را ارقا دهیم ؟؟
اگر می‌خواهید بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید، باید بتوانید به بهترین شکل ممکن سئو سایت‌تان را ارتقا دهید. در ابتدا باید یک استراتژی سئوی خوب خلق کنید که بتواند عناصر مهم ارگانیک سرچ را هدف قرار دهد

برای برسی بهتر تبلیغات پولی مغاله گوگل ادز یا سئو؟ کدام یک بهتر است؟ را حتما مطالعه کنید

بهینه سازی با کمک ارگانیک سرچ

ابتدا بهتر است درباره حوضه کاری خود تحقیق کنید و سعی کنید درباره ی کلمات کلیدی که مناسب است بگردید تا در نهایت بتوانید کلید واژه‌های منحصر به فرد و فوق‌العاده‌ای را پیدا کنید. سپس بر آن اساس اولویت‌بندی و طبقه‌بندی سایت را انجام دهید. از اختصاص دادن کلید واژه‌هایی که با هم به صورت قابل توجهی هم‌پوشانی دارند، اجتناب کنید تا صفحات مجزایی داشته باشید. اگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی منحصر به فرد برای یک صفحه به مشکل خورده‌اید، زیرا آن صفحه شباهت زیادی به صفحه‌ای دارد که از قبل وجود داشته است؛ این مشکل می‌توان نشانه‌ای از این باشد که شما نیازی به صفحه اضافی ندارید.
در مرحله بعدی پایه های سایت خودرا ارزیابی کنید تا مطمئن شوید سایتتان به خوبی به کلیات و جزئیات پرداخته است ایا صفحات دارای اولویت بالای خود را نزدیک به راس رتبه‌بندی سلسله مراتبی سایت قرار داده‌اید و از منوی اصلی به آن‌ها لینک داده‌اید؟ استراتژی بهینه‌سازی کلمات کلیدی به جریان صفحه سازما‌ندهی شده و اطلاعاتی که هم‌پوشانی ندارند، بستگی دارد. پس از اختصاص دادن کلمات کلیدی، هر صفحه را از طریق محتوا و فراداده (Metadata) برای کلید واژه‌های هدف، بهینه‌سازی کنید. مطمئن شوید که همه صفحات جلب توجه می‌کنند و تا حد امکان کاربر پسند هستند. همچنین سعی کنید با استفاده از لینک‌دهی داخلی، بین متن‌های صفحات مختلف ارتباط برقرار کنید.

بهینه سازی موتور جستوجوگر تکنیکال یا (On-Page)

بهینه سازی داخلی را میتوان یکی از مهم ترین مهم ترین استراتژی ها در سئو نام برد. اما به روز رسانی‌های انجام شده در صورتی که خزنده‌های (Crawler) موتورهای جستجو نتوانند در قدم اول سایت‌تان را بررسی کنند، هیچ تغییری را در نرخ بازگشت سرمایه به وجود نخواهند آورد. به روز رسانی‌های اعمال شده روی سئوی تکنیکال شما، موجب حذف موانع مهم Crawl شدن سایت می‌شود، مشکلات ناشی از محتوای تکراری را از بین می‌برد و در نهایت داده‌های ساختار یافتهرا تنظیم می‌کند. این موارد نشان می‌دهد که سایت شما چگونه در SERPها نمایش داده می‌شود.
سئو تکنیکال از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به ان نگاه ویژه داشته باشید بعد از Crawl کردن و حساب‌رسی (Auditing) کردن سایت، ممکن است به برخی از مشکلات زیر برخورد کنید:
• مشکلات در Redirect
• خطاهای مربوط به صفحات
• مشکلات صفحات Canonicalize شده
• مشکلات جاوا اسکریپت
• مشکلات نقشه سایت
• صفحات مسدود شده
• صفحه‌بندی نامناسب
• محتوای تکراری
• مشکلات رندرینگ
• مشکلات در ایندکس
• مشکلات HTTPS یا SSL
• زیر دامنه‌ها و زیر پوشه‌ها
• مشکلات صفحه AMP
• کم بودن سرعت سایت
اگر شانس با شما یار باشد مشکلات فنی به راحتی و سرعت بالا حل میشود اما در بیشتر اوقات مشکل ها تخصصی و پیچیده هستند و برای حل ان باید از توسئه دهدگان حرفه ا ی کمک بگیرید

استراتژی محتوا برای ارگانیک سرچ

اطلاعات دقیق .باکیفیت و موثق باعث جذب مخاطبان میشود استراتژی محتوایی شما باید شامل پست‌های بلاگ، راهنماها و سایر منابع مرتبط با نیازهای مخاطبین باشد
به طور کلی باید متحوای دقیق و منطقی داشته باشد که بتواند نیاز کاربران را فراهم کند همچنین هر متحوایی که تولید میکنید فرصت خوبی است که به تواننید خودتان را به گوگل نشان دهید و رتبه خود را ارتقا دهید

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل شمارا به مفهوم ارگانیک سرچ اشنا کردیم و مزایا و معایب ان را برسی کردیم اگر به درستی و با برنامه ریزی از این قابلیت استفاده کنید ترافیک بیشتری جذب کنید و برندتان شناخته‌تر خواهد شد. تمام این‌ها به جذب مشتریان دائمی و وفادار و همچنین ارتقا کسب و کارتان منتهی می‌شوند. این بود هرآنچه باید درباره ارگانیک سرچ می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *