پروپوزال سئو چیست

پروپوزال سئو چیست؟ و چطور میتوانیم پروپوزالی بنویسیم که کارفرما را جذب کنیم؟

پروپوزال سئو چیست؟

اکثرا در کسب و کار های خدماتی یک نفر برای مشتری باید توضیح بدهد که بعد از خرید از سایت ما چه خدمت هایی را دریافت میکنید؟کدام گره از مشکلاتتان گشوده می شود ؟ آن زمانی که کارفرما بخواهد با یک شرکت یا فردی که متخصص سئو است همکاری کند بیشک باید توضیح های خیلی کاملی در مورد این همکاری ، خدماتی که قرار می باشد دردیافت کند ، هزینه ها و قونین و شرایط ئووو دریافت کند

پروپوزال سئو یک فایل پی دی اف و یا ورد است که سئوکاران قبل از عقد قرارداد در اختیار کارفرما قرار میدهند تا کارفرما بتواند با بررسی جئیات ، نسبت به همکاری کردن و یا نکردن با طرف مقابل تصمیم گیری کند

اگر بخواهیم پروپوزال سئو را تشبیه کنیم باید بگوییم مثل این می باشد که یک نفر در فروشگاه لباس فروشی شما بعد از تن کردن لباسی که مورد پسندش است با اطلاعاتی که شما به او میدهید درمورد زیبایی لباس ، کیفیت ، قیمت و.. تصمیم بگیرد و دقیقا مث فروش لباس در این کار هم خیلی از افراد پروپوزال هایی مینویسند که در نهایت کارفرما نمیتواند آن را به خرید همکاری کند اما در هر حال نیمتوانیم از نوشتن پروپوزال خودداری کنیم و آن را به فراموشی بسپاریم

پروپوزال سئو چیست

پروپوزال سئو چیست

در پروپوزال باید چه نکاتی نوشته بشود/؟

اگر به طور خلاصه بگوییم کارفرما بعد از خواندن پروپوزتل شما جواب این سوالات را باید گرفته باشد

به طور حدودی وضعیت سئو سایتش در چه شرایطی می باشد

چقدر نسبت به رقیب هایش فاصبه دارد؟

سئو کار یا شرکت سئو مورد نظر چه برنامه ای برای سئوکردن سایتش دارد؟

هزینه سئو کردن سایت به طور حدو دی چقدر است

مدت زمانی که سایت بالا می آید چقدر است و چه قوانین و تعهداتی در این همکاری وجود دارد

پروپوزال سئو چیست

پروپوزال سئو چیست

آموزش نوشتن پروپوزال برای سئوی سایت

همین ابتدای کار این نکته مهم را باید به شما یاد آور شویم : ممکن می باشد که هر سئو کار با توجه به آموزش هایی که دیده و تجربه هایی که در این زمینه داشته است بخش هایی را به پروپوزالش اضافه کند و یا این که قسمت هایی از آن را حذف کند . نمونه پروچوزالی که در ادامهن قرار است برای نوشتن ان توضیحات مفصلی ارائه دهیم چیزی است که در طی این چند سال فعالیتی که در دنیای بهینه سازی از آن استفاده میکنیم و چه زمانی که به شکل فردی کار میکردیم و چه الان که به صورت دست جمعی کار میکنیم از آن بازخورد خیلی خوبی گرفته این

  • سئو داخلی را بررسی کنید

در قدم اولی که داریم باید به سراغ سایت کارفرما برویم و سئو داخلی اش را بررسی کنیم و یمی از مهم ترین چیز هایی که میتواند کارفرما را قانعت کند شما یک سوکار خبره می باشد و البته این که سایتش نیاز به کمک یک سئو کار دارد این است که بفهمد چه مشکلات سئویی در آن وجود دارد پس در قدم اول باید به کمک تخصصی و تجربه ای در دست دارید و البته ابزار های مفید سئو سایتش را به طور کلی انالیز کنید

  • جی تی متریکس
  • محتواها
  • تگ ها و برچسب ها و دسته بندی ها و منوهای سایت
  • به سراغ ابزار website audit میروم و سئو داخلی را با آن بررسی میکنم،

و حالا نتایج به دست آمدهن را در پروپوزال می نویسم و در وداقع متنی در پروپوزال مینویسم کهن در سطح دانش کارفرما باشد و عملا به او بفهماند که سئو داخلی سایتش در چه وضعیتی قرار دارد

  • سئوی خارجی

بعد از سئوی داخلی نوبت به سئوی خارجی می رسد و درمرحله دوم از نوشتن پروپوزال بایت سایت کارفرما که میخواهد به دست شما سپرده شود را از نظر سئوی خارجی بررسی کنید . دقت داشته باشید که ما در حال سئو کردن و یا آنلایز کردن سایت نیستیم پس قرار نیست که زمان خیلی زیادی را روی این قضیه بگذاریم و در واقع در این مرحله یکی از نماهای کلی از وضعیت سئوی خارجی و مخصوصا تعداد بک لینک های ساخته شده به دست می آوریم و بعد از انهام وضعیت بک لینک هارا با رقبا مقایسه میکنیم و نتیجه ان را در پروپوزال مینویسم

  • سئو تکنیکال سایتتان را بررسی کنید

بعد از سئوی خارجی نوبت به سئوی تکنیکال سایت کارفرمای شما می رسد در این مرحله باید از ابزاری مثل schema checker وضعیت سایتتان را بررسی کنید و از responsivedesignchecker مطمئن شوید قالب سایت ریسپانسیو است، نگاهی به کدهای سایت داشته باشید و از بقیه جزئیات سئو تکنیکال آگاه شوید.

  • توضیح بدهید که دقیقا چه کمکی به آنها میخواید بکنید

مشخص کنید که دقیقا چه کاری برایشان قصد دارید کهن انجام بدهید به عنوان مثال تعتداد خیلی زیادی مشکلات تکنیکال و کد نویسی در سایت دارید کهن در حدود 1 ماهه ابتدایی باید آنها را رفع کنیم

محتواهای خوبی در سایتتان وجود دارد اما دو تا از رقبای ما محتواهای خیلی بهتری دارند پس باید بخشی از کار را برای به روز رسانی این محتواها بگذاریم

تعداد بک لینک های سایت شما نسبت به رقبا خیلی کم تر هستند و طی 6 ماه آینده نزدیک به حدود 2 هزار بک لینک جدید برای شما خواهیم ساخت و بخشی از آن را از سایت های معتبر خریداری میکنیم و این بک لینک ها شامل ریپورتاژ و بک لینک edu خواهد شد

  • تعهداتان را به طور واضح بیان کنید :

یکی از مهم ترین قسمت های نوشتن پروپوزال این مرحله می باشد در این مرحله شما باید به کارفرما بگویید که چه تعهدی به او میدهید و در واقع این بخش همان چیزی می باشد که کارفرما به دنبالش است و به طور کلی تعهد های سئو جند نوع دارید :

  • تعهد به افزایش کلیک تا روزانه y عدد
  • تعهد به سئو کاردن مقداری کلمات کلیدی
  • تعهد به افزایش فروش
  • تعهد به انجام کار مثل رفع مشکلات درونی سایت و..

 

طبق تجربه ما بهترین کار تعهد دادن در قبال سئو کردن کلمات کلیدی و یا افزایش ترافیک می باشد

 

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *