نشانه گذاری اسکیما چیست؟

یکی از آخرین تحولاتی که در سئو شناخته می شود اسکیما مارکاپ می باشد . این شکل جدید بهینه سازی که یکی از جدید ترین ها می باشد اما کم کاربرترین صورت های سئو می باشد که امروزه  در دسترس است . پس از درک مفهوم و روش های اسکیما مارکاپ میتوانید رتبه وب سایت خودتان را در صفحه نتیجه موتور جستجو ببینید و آن را بهبود ببخشید

اسکیما باعث می شود که موتور های جستجو راحت تر با سایت ارتباط برقرار کند و بهتر ان را درک کنند . نشانه گذاری اسکیما نیز قسمتی از سئوی داخلی سایت می باشد در اسکیما مارکاپ شما میتوانید بر اساس هدف ها و نوع فعالیت سایتتان اقدام به کد گذاری بعضی از مشخصات کنید.

اصلا اسکیما چیست

این مفهوم اولین بار در سایت schema.org  بر سر زبان ها افتاد که میتوانید آن را بیابید ، نوعی از میکرودیتا می باشد که بعد از افزدون به یک صفحه وب سایت نوعی توضیح پیشرفته ایجاد میکند که در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد . موتور های جستجو گر برتر از جمله گوگل و یاهو با همکاری هم schema.org را ایجاد کردند.

نشانه گذاری اسکیما یا اسکیما مارکاپ کدی می باشد که شما در وب سایت خودتان قرار میدهید تا به این موتور های کمک کنید و نتایج بهتری را برای کاربران نمایش دهید. اگر تا به حال از ریچ اسنیپت استفاده کرده اید ، میفهمید که اسکیما چیست و چطور کار میکند  .

اسکیما مارکاپ به ویژه در زمینه مرغ مگس خوار و رنک برین که از الگوریتم های گوگل است بسیار مهم میباشد و تعبیر یک موتور جستجو از یک مفهوم ، کیفیت و نتایج یک جستجو را تعیین خواهد کرد . به عبارتی دیگر برداشتی که موتور جستجو از مفاهیم ، مختوا ف لینک ها و.. در نتایجی که نشان میدهد تاثیر گذار می باشد

در ادامه میخاهیم به چند نکته که درباره اسکیما است بپردازیم :

اسکیما معنای داده های شما را به موتور های جست و جو میگوید :

ممکن می باشد تصور داشته باشید اسکیما تنها به موتور های جست و جو داده میدهد اما این گونه نمی باشد بلکه معنای این داده ها نیز به موتور های جست و جو ارائه میدهد . محتوا در وب سایت شما ایندکس می شود و در نتایج جستجو بازگردانده خواهد شد اما با استفاده از اسکیما برخی از این محتوا ایندکس شده و به روشی خیلی متفاوت بازگردانده می شود

اما چطور اینگونه است؟

نشانه گذاری به موتور جستجو میگوید که این محتوا به چه معنایی می باشد به عنوان مثال باید بگوییم که کلمه وکیل در یک مقاله ظاهرر می شود . موتور جستجو این را میبینید و آن را با کلمه وکیل تولید میکند با این حال اگر نشانه گذاری مناسبی با نام وکیل دادگستری و یا باغ وکیل آباد انجام شود ما به موتور جستجو گفته این که دقیقا منظورمان از وکیل چیست و نه فقط چند کلمه تصادفی . سپس موتور جستجو نتایجی را ارائه خواهد داد که اطلاعات زیادی را برای کاربرانی که در جستجوی وکیل دادگستری بودند نشان میدهد

در Schema.org نوشته شده:

“اکثر وب مسترها با برچسب ها یا تگ های HTML در صفحات خود آشنا هستند. معمولاً، تگ های HTML به مرورگر می گویند که چگونه اطلاعات موجود در تگ را نمایش دهد. به عنوان مثال، <h1> Avatar </h1> به مرورگر می گوید رشته یا string متن “Avatar” را با فرمت تیتر ۱ نمایش دهد. با این حال، تگ HTML اطلاعاتی در مورد معنای این رشته نمی دهد. “Avatar” می تواند به فیلم معروفی با همین نام اشاره کند یا می تواند به معنای تصویر پروفایل باشد و این موضوع جست و جوی مرتبط را برای موتورهای جست و جو دشوار تر می کند. به عبارت ساده تر، موتور جست و جو نمی داند کاربر چه می خواهد و چه چیزی مد نظر دارد.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *